Uncategorized · آوریل 19, 2024 0

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

دانلود پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

——-

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 0
قیمت: 23520 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏4- ‏ ‏اطلاعات مربوط به رساله:
‏الف- عنوان ‏تحقیق
‏عنوان ‏به زبان فارسی‏:‏
‏پروپوزال ‏طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران
‏عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):
Designing the Pattern of Cultural Future in Iranian National Media
‏ج‏- بيان مس‏أ‏له‏ اساسي تحقيق‏ به طور كلي (شامل تشريح مسأ‏له و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور‏ از‏ تحقيق) :
‏فرهنگ ‏واژه ‏اي ريشه ‏دار است كه در مسير تحولات خـود در معـاني گونـاگوني از جملـه ‏ادب، عقل، علم و معرفت و تعليم و تربيت و‏ ‏… به كار رفته است.‏ ‏ولـ‏ی ‏اشتراك بر سر معناي دقيق و علمي آن،‏ ‏به سبب اختلاف در نگرشها و مفروضات اساسي ‏بسيار مشكل بوده است. در تعاريف توصيفي اوليه، دانشمندان غربي فرهنگ را مجموعه‏ ‏اي ‏پيچيده مشتمل بر باورها، هنرها، اخلاق، حقوق، آداب و رسوم و ديگر قابليتها يـا عـاداتي ‏مي‏ ‏دانستند كه انسان به‏ ‏عنوان عضوي از جامعه كسب مي‏ ‏كند‏. ا‏كنـون نيـز گفتـه ‏می‏ شود‏ ‏فرهنگ همه ويژگيهاي فكري، معنوي و عاطفي جامعه يا هر گـروه اجتمـاعي را ‏مشخص كرده و نه تنها ادبيات و هنر، بلكه راه و رسم زندگي، حقوق اساسي بشر، نظامهاي ‏ارزشي، سنتها و باورها را نيز شامل مي‏ ‏شود‏(بام Bam
‏، 2011).
‏امروزه محققين، آينده‏ ‏نگاران و سياست‏ ‏گذاران به‏ ‏ايـن‏ ‏باور رسيده‏ ‏اند كه بعد از دوران جدالهاي نظامي‏ ‏تا دهه‏ 1970‏ ‏و رقابتهاي اقتصادي ‏(‏چند دهه اخير تا كنون(‏،‏ ‏آينده، صحنه نبرد و رقابت فرهنگهاي مختلف اسـت.‏ ‏هر ملتي كه داراي فرهنگ برتر است، پيروز ميدان كـارزار آينده چه در حوزه سياسـت و چـه در حـوزه‏ ‏اقتصاد است. اين خود شاهد اين مدعا است كه توسـعه‏ ‏فرهنگي، مقدم بر توسـعه سياسـي و توسـعه اقتـصادي‏ ‏است و بايد از هم اكنون به فكر آينده فرهنگـي جامعـه‏ ‏خود بود‏(پترسون Pearson
‏، 2016).
‏كشورها و ملتها وظيفه دارند بـراي‏ ‏ادامه حيات انساني خود و بالندگي آن و تكامل معنـوي‏ ‏خويش و رسيدن به سـعادت دنيـوي و اخـروي خـود،‏ ‏محيط زيست فرهنگي خود را ‏برنامه ریزی‏ و مديريت كنند‏ ‏و آنرا از ضعفها و آلودگيها پـاك سـازند. عناصـر و‏ ‏مؤلفه‏ ‏هاي حيات آن را تقويت نمايند و از نفوذ و ورود‏ ‏عناصـر آلاينـده محـيط‏های‏ زيـست فرهنگـي‏ ‏ديگـر‏ ‏جلوگيري نمايند‏ ‏به همان نسبت كه هر كشور و ملتي وظيفـه دارد محـيط زيـست طبيعـي خـود را ‏برنامه ریزی‏ و‏ ‏مـديريت كنـد و بـراي حيـات و رشـد خـود، آنـرا از‏ ‏آلودگيها پاك و مانع ورود آلـودگي‏ ‏هـا و ناپـاكي‏ ‏هـاي‏ ‏توليد شده در محيطهاي زيست طبيعي ديگر به محـيط‏ ‏زيست طبيعي خود شـوند، در حـد مقـدور كـشورها و‏ ‏ملتها وظيفه دارند و مي‏ ‏توانند نـسبت بـه ‏آینده آفرینی‏ و‏ ‏مـديريت محـيط زيـست فرهنگـي خـود اقـدام كننـد‏.‏ ‏از ديگر مـس‏ائلي كـه اهميـت ‏آینده آفرینی‏ فرهنـگ ‏را مشخص مي
2
‏ ‏كنند مي‏ ‏توان به كاركرد‏ ‏راهبردي ‏آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ی‏، ايجـاد‏ ‏انسجام و نظم در مسائل فرهنگـي، تأكيـد بـر طراحـي‏ ‏آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ی ‏و امكان سنجي آن‏ ‏و اهميت آن در تحقق اهـداف فرهنگـي اشـاره نمـود‏(پاتانایک Pattanaik
‏، 2017).‏
‏توجه به تمام لايه‏ ‏هاي فرهنگي كشور همچون لايه‏ ‏هاي‏ ‏ديني، ملّي و جهاني و تمايـل سـطوح فرهنگـي كـشور‏ ‏يعني سطوح اقتصادي، سياسـي، اجتمـاعي و ارزشـي، توجــه بــه رابطــه الــزام‏ ‏وار و انگيزشــي بــين‏ ‏عرصه‏ ‏هـاي مختلـف يـك اجتمـاع بـه‏ ‏ايـن معنـي كـه‏ ‏قدرتمندي فرهنگي تقويت اقتصاد و مديريت را سـبب‏ ‏مي‏ ‏گردد و در نتيجه باعث مـي‏ ‏شـود توانـايي فرهنگـي‏ ‏افزايش يابد‏(‏صالحی امیری‏، 1395).‏ تفكيك بين نهاد طراحي ‏الگوی آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ ‏و اجراي آن، مشاركت فعال در مسائل جهاني و افزايش‏ ‏توانايي‏ ‏هـا و پتانـسيلهـاي فرهنگـي خـود در سـطوح‏ ‏مختلف، تأثير به سزاي رسانه ملي در تحقـق ‏آینده ‏فرهنگي، تأكيد بر ابعـاد جهـاني‏ ‏سـازي فرهنـگ، لـزوم‏ ‏آینده آفرینی‏ فرهنگي براي جلوگيري از آشفتگي فرهنگي و‏ ‏افزايش ظرفيت فرهنگي كـشور و اينكـه فرهنـگ تنهـا‏ ‏عامل حفظ استقلال و توانمندسـازي كـشور در عرصـه‏ ‏جهاني‏ ‏سازي است‏ را مشخص می کند‏(کندال McKendall
‏، 2018).
‏از مهمترين مقدمات لازم در مديريت و برنامه‏ ‏ريزي فرهنگي، شناخت و ارزيابي دقيق ‏و كمي از فرهنگ جاري است كه اين كار مبتني بر ملاكها يا ابزارهايي انجام مي‏ ‏شود كه ‏به نام شاخصهاي فرهنگي شهرت يافته است. امـا پيچيـدگي فرهنـگ و كثـرت عوامـل و ‏عناصر آن و نيز ديدگاهها و مباني مختلف در اين زمينه، موضوع شـاخصهـاي فرهنگـي را ‏به ‏مسئله‏ ‏اي جدي تبـديل كـرده اسـت، چرا‏ ‏كـه در سـنجش فرهنـگ از همـان ابتـدا بـا ايـن ‏سؤالات مواجه مي‏ ‏شويم كه ‏ملاكها و يا شاخصهاي سنجش فرهنگ چيسـت، خاسـتگاه ‏آن كجاست و اي‏ن شاخصها را ـ كه بايد به اقتضاي ‏پيچيدگي‏ ‏هاي فرهنگ، متعدد باشـند ـ ‏چگونه و با كدام منطق مي‏ ‏توان تعيين و تنظيم كرد. پاسخ اساسـي بـه ايـن سـؤالات نيازمنـد ‏طراحي الگويي منطقي، منسجم و جامع است. طبيعي است كه طراحي چنين الگويي عـلاوه‏ ‏بر سنجش مناسب ‏وضعيت فرهنگي موجـود، مـي‏ ‏توانـد فعاليـتهـاي متنـوع فرهنگـي را در ‏نهادهاي گوناگون، در راستاي ارتقاي فرهنگ عمومي هماهنگ سازد‏(سلیمی، 1390).
‏اما ‏از آنجا كه فرهنگسازي از مهمترين كاركرد‏های‏ رسانه‏ ‏هـاي نـوين از جملـه رسـانه ملـي ‏است‏ ‏و مأموريـت اصـلي ايـن رسـانه‏ ‏مـديريت و ‏هدايت فرهنگ و افكار عمومي جامعه تعيين شده است‏،‏ ‏در ‏سند چشم‏ ‏انداز افـق رسـانه‏،‏ ‏ايـن ‏رسانه بيش از ساير نهادها نيازمند الگويي جامع و‏ ‏مناسب از شاخصهاي فرهنگي است‏(دیال Deal
‏، 2018).
‏لازم است بدانیم ‏صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران طبق اصل 175‏قانون اساسي سازماني رسانه‏ ‏اي است كه‏ ‏تنها متولي پخش برنامه‏ ‏هاي راديويي و تلويزيوني است. اين سازمان با حدود 40‏هزار كارمند يكي‏ ‏از بزرگترين
3
‏سازمانهاي رسانه اي و توليدكنندگان فيلمهاي سينمايي و برنامه‏ ‏هاي صوتي و‏ ‏تصويري دنيا است و در حال حاضر داراي 22‏ ‏شبكه سراسري

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران