Uncategorized · آوریل 19, 2024 0

پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل

پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل

دانلود پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

——-

پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل

پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 0
قیمت: 23520 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏پروپوزال ‏دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل
‏خلاصه‏:‏
‏نظر به عدم دستیابی دانشگاههای ایران به دانشگاههای نسل سوم و خیز عظیم جهانی در دانشگاههای دنیا برای رسیدن به این نوع دانشگاهها و نیز اهمیت دست یابی به دانشگاه کارآفرین برای تاثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی در جامعه، تحقیق حاضر ‏در کنار بسیاری از تحقیقات انجام شده در این زمینه و ‏با هدف کاربردی ‏خود ‏و به روش کیفی‏ و‏ ‏با نظر به ادبیات این موضوع، ‏در صدد دست یابی به مولفه ها و عوامل ایجاد کننده دانشگاه کارآفرین به عنوان نسل سوم دانشگاهها ‏برای اجرا در دانشگاه یزد به عنوان یکی از دانشگاههای مهم کشور ‏طرح ریزی شده و قصد دارد با مصاحبه با متخصصین این زمینه که خود دانشگاهی بوده و در عرصه کارآفرینی نیز اقدامات ‏و تالیفات ‏موثری انجام داده اند، موانع عدم موف‏ق‏یت کشور ما در این زمینه را شناسایی و راهکارهایی عملیاتی برای رسیدن به دانشگاههای کارآفرین ارائه کند. ‏لازم به ذکر است ‏داده مورد نظر نیز در محیط نرم افزار MAXQDA ‏کدگذاری و تجزیه و تحلیل می شوند.
‏شرح طرح
‏مقدمه:
‏به طور کلی پذیرفته شده که دانشگاه ها، ابزار مهمی در تسهیل شکل گیری اقتصاد مبتنی بر دانش هستند. از ‏آ‏نجا که دانش زیادی در دانشگاهها و ‏موسسات تحقیقاتی دولتی توسعه یافته و رسوب نموده، دانشگاهها می توانند به عنوان تسریع کننده توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه ای عمل ک‏ن‏ند. ‏به این دلیل دولتها در سراسر جهان در حال تلاش برای دگردیسی و تبدیل ‏دانشگاهها به دانشگاه کارآفرین هستند‏. البته دانشگاهها در دوران تطور خود، تحولات عمده ای پشت سرگذاشته اند، اما هیچ یک از این تحولات رسالت اصلی دانشگاه را تحت تاثیر قرار نداده است. آنچه موجب تصحیح رسالت دانشگاه شده، رخداد دو انقلاب است. نخستین انقلاب دانشگاهی در اوایل قرن نوزدهم شروع شد. طی این انقلاب دانشگاههای آموزش محور نسل اول، پژوهش را جزء فعالیت های خود قرار دادند و دانشگاههای نسل دوم را پدی‏د‏ آوردند. اما در حالی که این انقلاب هنوز فروکش نکرده، دانشگاه‏ ‏ها انقلاب دوم خود را آغاز نمودند و دانشگاههای نسل سوم را پدید ‏
‏آ‏وردند. ماحصل این انقلاب، زایش دانشگاه کارآفرین ‏بود‏. (جهرمی و همکاران، 1393)
3
‏دانشگاه کارآفرین، به عنوان نسل سوم دانشگاهها ماموریت توسعه اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارد. از این رو شناخت این ماموریت و نحوه تحقق آن در دانشگاههای سنتی، اهمیت ویژه ای دارد. بر اساس چارچوب نظری دانشگاه کارآفرین هویت مستقل و ویژگی های مشخص دارد و از آنجا که سازمان است، ویژگی های سازمانی را نیز دارد. بنابراین سوق دادن ویژگی های سازمانی سنتی دانشگاه به سوی کارآفرینی سازمانی، می تواند دانشگاه سنتی را به دانشگاه کارآفرین بدل کند. (بهزادی‏ و همکاران،‏ 1392)
‏بيان مسئله‏:
‏در کشور ما اغلب دانشگاهها در نسل د‏وم دانشگاهی یعنی دانشگاههای پژو‏هش محور قرار دارند و فعالیت چندانی در راستای تجاری ‏سازی یافته های پژوهش ها، تربیت افراد کار آفرین و تبدیل شدن به نسل سوم دانشگاه ها یعنی دانشگاههای کارآفرین ندارند. فعالیتهای تجاری سازی دانشگاههای داخلی، اغلب در حد ایجاد پارک های علم و فناوری محدود شده است که خروجی چندانی به بازار کسب و کار ارائه نمی دهند. (Salamzadeh et al.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پروپوزال دانشگاه کارآفرین؛ از ایده تا عمل